سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا تولید محتوا در سئو مهم است؟

 

امروزه اهمیت تولید محتوا به خصوص در وب سایت ها و شبکات اجتماعی بر کسی پوشیده نبوده و تولید محتوا، آخرین ،بروز ترین و تاثیرگذارترین راه ورودی به دنیای دیجیتال مارکتینگ (Marketing)محسوب میشود در این پست تصمیم به بررسی علل مهم اهمیت محتوا در دنیای وب و همچنین تاثیرگزاری آن در سئو خواهیم داشت :

بسیاری از افرادی که در دنیای وب فعالیت میکنند معتقدند که اگر شما محتوایتان  را بهینه نکنید در موتور جستجو رتبه خوبی کسب نخواهید کرد ولی نکته مهمتری که بسیاری از تولید کنندگان محتوا آن را نادیده میگیرند این است که بهینه سازی اصولی و درست نیازمند بهینه سازی در حین تولید یا تالیف محتوا میباشد زیرا در این حالت محتوایی مخاطب محور و باکیفیت ایجاد میشود که اصولی که در قسمت زیر به آنها اشاره میکنیم در آن رعایت شده است . 

فاکتور های مهم گوگل در رتبه بندی وب سایت ها :

  1. لینک بیلدینگ 
  2. محتوای سایت 
  3. رنک برین

اگرچه تولید محتوا نکته  بسیار کلیدی و مهم در دنیای سئو است که باید به آن توجه ویژه ای شود  ولی عوامل بسیار زیادی در تکمیل پروسه تولید محتوا اثرگذار خواهند بود .

برای مثال یافتن  قصد کاربر ، تحقیق در خصوص کلمات کلیدی ،تولید محتوای سئو شده، استفاده از عوامل گرافیکی جذاب و خاص و بهبود ui سایت، استفاده از  محتوای صوتی و ویدیویی ،رعایت ساختار اصولی در  لینک سازی، محتوای گوگل پسند و کاربرپسند همگی از فاکتورهای تاثیرگزار در ایجاد  محتوایی مناسب میباشد .

چگونه بفهمیم محتوای ما مخاطب محور است یا محتوا محور؟

محتوای مخاطب محور بر عکس اسم پیچیده ای که دارد ماهیت و مفهومی بسیار ساده  دارد.

فرض کنید خودتان صاحب  کسب و کاری هستید و قصد جذب ترافیک و قرار گرفتن سایتتان در بین لینک های اول گوگل را داشته و تصمیم به تولید محتوا دارید. کاملا خود را در این شرایط فرض کنید و به این مساله فکر کنید که چه عنوانی را برای تولید محتوا ی خودتان انتخاب میکنید؟

نکته مهم این است که  برای بهتر دیده شدن باید محتوای مخاطب محوری را تولید کنید.

معمولا به دو طریق میتوانید این کار را انجام دهید  راه اول این است که موضوعی بسیار سخت و پیچیده و فنی را جهت تولید محتوا انتخاب کرده که مخاطبان خود را هم دارد . راه دوم این است که تحقیق کنید تا متوجه شوید مخاطبان شما عموما چه سؤالاتی داشته و علاقه مند به دانستن چه موضوعاتی از برند شما و کسب و کارتان هستند تا در اختیارشان قرار دهید .

فراموش نکنید اگر محتوایی تولید کنید که کاربران آن را جستجو میکنند و به دنبال آن هستند ،بی شک با رعایت فاکتورهایی که اشاره کردیم محتوای شما دیده خواهد شد.